-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:14965 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

زيدبن علي كيست ؟
زيدبن علي بن الحسين بن علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) ، مردي بزرگوار و دانشمند و پارسا و شجاع و پس از برادرش ، امام باقر ( عليه السلام ) ، از همه فرزندان امام سجاد ( عليه السلام ) با فضيلت تر بود . حضرت رضا ( عليه السلام ) او را عالم آل محمد ( عليهم السلام ) لقب داد و امام صادق ( عليه السلام ) او را شهيد خواند و درباره اش فرمود : « او به راهي رفت كه جدّش اميرمؤمنان ( عليه السلام ) رفت . » و هنگامي كه خبر شهادتش را شنيد ، بسيار گريست و فرمود : « خداوند مرا در اجر ياري اش شريك گرداند . » همچنين فرمود : « او در قيامش با من مشورت كرد . »
زيد به سال 120ق . هنگام حكومت هشام بن عبدالملك مروان براي امر به معروف و خونخواهي امام حسين ( عليه السلام ) قيام كرد و چون به كوفه رسيد ، مردم كوفه پيرامونش گرد آمده ، با وي بيعت كردند . پانزده هزار نفر تنها از كوفه افزون بر مردم بصره و واسط و موصل و خراسان سپاه او را تشكيل مي دادند و در آن هنگام دعوت خود را آشكار ساخت .
يوسف بن عمر ، امير كوفه ، از سوي امويان لشكري گرد آورد و ميان دو گروه جنگي سخت در گرفت و سرانجام لشكر زيد پراكنده شد و او با گروهي اندك ، پايمردي كرد تيري بر پيشاني اش نشست و بدان تير درگذشت . ياران ، او را دفن كردند و بر گورش آب راندند كه پيدا نباشد ، ولي يوسف بن عمر زمين را بكاويد تا جسدش را بيافت و به دار كشيد و مدّت چهار سال بر چوبه دار بماند و يك تن از مردم كوفه اعتراض نكرد .
شهادت زيد به روز دوم صفر 120ق . و حضرت صادق ( عليه السلام ) در مدينه بر او نماز خواند و مبلغ هزار دينار به يكي از ياران خود داد ميان بازماندگان كساني كه با زيد به شهادت رسيده بودند ، تقسيم كند .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.